Thursday, January 14, 2010

Kera di hutan disusukan anak dikendong mati kelaparan..!

Saya baru selesai bermesyuarat dengan Jab.Pembangunan Persekutuan,semua JKKKP di jemput ...perjumpaan itu lebih memfokos kepada isu prasarana kg,dan sebarang isu yang berbangkit dalam JKKKP Kg...saya rasa ini pertama kali di adakan saya ucap syabas kepada JPP khasnya bagi Parlimen Kuala Kedah..
Banyak isu yang di bangkitkan oleh JKKKP Kg yang antaranya berkisar kepada masalah dewan yang tidak sempurna,jalan dan benteng laut dan isu kupon subur..tetapi apa yang saya nak utarakan bukan isu tersebut sebaliknya isu yang melibatkan pendatang pati ..yang mana saya fikir harus diberi keutamaan kerana ia melibatkan ..
Pertama petempatan..kedua masalah ekonomi penduduk nelayan ..ketiga masalah sosial..saya berpendapat penghormatan MB kedah kepada petempatan Burma memperlihatkan bahawa mereka di beri sokongan moral..pada hakikatnya mereka banyak mendatangkan masalah kepada masyarakat Kuala Sala..
Tersiarnya dalam akhbar "Pendatang digempur"saya amat mengalu-alukan langkah kerajaan membendung pendatang dari datang dengan tiada kad pengenalan tetapi di beri keutamaan menyebabkan ramai kecewa ..Apa pun langkah kerajaan mesti tegas dan dalam menangani isu pati tiada kompromi ,kedaulatan undang-undang mesti ditegakan sama isu yang melibatkan agama..
Saya cukup sedih dengan keluhan masyarakat Kuala Sala ...JKKKP say lihat masih tidak mendalami masalah ini kerana ia melibatkan persempadanan kawasan..apapun pihak penguatkuasaan perlu tegas dalam membenteras pendatang PATI..
Wak:Sedih melihat punca pendapatan diraih orang lain...

No comments:

Post a Comment